.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توليد 715 هزار تن برنج سفيد در گيلان

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: كشاورزان گيلان با توليد 715 هزارتن برنج سفيد نياز غذايي بيش از 20 ميليون نفر در كشور را تامين مي‌كنند.

ايرج بنيادي امروز در گفت‌وگو با فارس در آستانه اشرفيه با بيان اينكه گيلان با مساحت بيش از 14 هزار كيلومتر مربع دومين استان كوچك كشور است، اظهار داشت: گيلان 2.5 درصد از كل توليدات كشور را در اختيار دارد.
وي يكي از مهم‌ترين مولفه‌هاي اقتصاد گيلان را بخش كشاورزي دانست و افزود: اهميت اين بخش بر همگان نمايان است.
معاون جهاد كشاورزي گيلان با اشاره به اينكه 88 درصد از كل مساحت استان به فعاليت‌هاي كشاورزي اختصاص دارد، گفت: 30 درصد مساحت استان اراضي زراعي و باغي، 40 درصد زيرپوشش جنگل و 18 درصد نيز مرتع است.
وي سطح زيركشت برنج در استان را 238 هزار هكتار عنوان كرد و افزود: كشاورزان گيلان با توليد 715 هزارتن برنج سفيد نياز غذايي بيش از 20 ميليون نفر را توليد مي‌كنند.
به گفته بنيادي 99 درصد از فعاليت‌هاي بخش كشاورزي به‌عهده بخش خصوصي است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در كشور امكان افزايش سطح زيركشت وجود ندارد بنابراين كسري توليد را بايد با افزايش ميزان توليد در واحد سطح افزايش داد.
معاون جهاد كشاورزي گيلان خاطرنشان كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي توليد سالانه محصولات كشاورزي در كشور از 25 ميليون تن به بيش از 100 ميليون تن رسيده است.
وي ادامه داد: به بركت انقلاب اسلامي، كشور ما توانسته است در بسياري از محصولات كشاورزي خودكفا و از واردت بسياري از محصولات بي‌نياز شود.
بنيادي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 85 درصد از نياز برنج كشور در داخل توليد مي‌شود، افزود: در صورتي كه كشاورزان توصيه‌هاي كارشناسان و محققان را در دستور كار خود قرار دهند بسيار زود به خودكفايي برنج مي‌رسيم.
وي تجميع اراضي بخش كشاورزي، توسعه مكانيزاسيون، استفاده از رقم‌هاي پرتوليد، تقويت تشكل‌هاي بخش كشاورزي و انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به مزارع را از ضروريات خودكفايي برنج در كشور دانست.
معاون جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه مكانيزاسيون در بخش كشاورزي علاوه بر كاهش هزينه‌ها، كشاورزي را اقتصادي مي‌كند، تصريح كرد: با بهره‌‌گيري از مكانيزاسيون راندمان توليد نيز افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به مقرون به‌صرفه بودن سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي زودبازده بوده و سودآوري آن در مقايسه با ديگر بخش‌هاي اقتصادي بالاتر است. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.17 seconds.